Stretching

Stretching

← Ugrás az ÓRAREND-hez

Az edzésprogram lényege

A  stretching remek kiegészítője lehet egyéb más edzésformáknak, de önmagában is kellemes és hasznos testedzés. Pozitív hatással van a felszínes és mély izmokra egyaránt; elsősorban a testben lévő, rövidülésre hajlamos izomzat (pl. deréktájon, csípő környékén, nyak és a nyak körüli izmok) nyújtására, vagy lazítására hatnak kedvezően a gyakorlatok.
Rendszeres alkalmazása védelmet nyújt az izomzatnak, segít elkerülni az inak, a szalagokat húzódását, esetleges szakadását. Azoknál, akik rendszeresen nyújtanak, kb. 50 százalékkal ritkábban alakul ki izomtúlfeszítésből fakadó sérülés.  A stretching akár minden nap végezhető, a pontos gyakorlatok elvégzésével nem alakul ki túledzettség. Részei alapvető fontossággal bírnak súlyzós vagy más mozgásforma megkezdése előtt az esetleges sérülések elkerülése érekében, a bemelegítés részeként. Az edzés utáni (vagy közben, ha az edzés típusa úgy engedi) nyújtás segít az izomzat regenerálódásában.

Az edzés jellege: Nyújtó lazító

Kinek ajánljuk?

Sportolóknak fő vagy kiegészítő edzésként, illetve, akik mozgáshiány vagy a sok ülőmunka és stressz miatt “elnehezedettnek” érzik magukat, és nehezükre esik az szabályos ülés, járás, állás stb. Leghasznosabb prevencióként, egészségmegőrző céllal és kialakulásban lévő tartós fájdalom enyhítésére – nőknek, férfiaknak, ifjaknak, idősebbeknek egyaránt.

Élettani határsok

  • Csökkenti a berövidült, feszülő izom okozta fájdalmat, segít a hát- és derékfájdalmak enyhítésében vagy megszüntetésében
  • Növeli a hajlékonyságot, az izom terhelhetőségét, fejleszti az izomtónust
  • Növeli az ízületi mozgásszög kiterjedését
  • Nyújtja a rövidülésre hajlamos izmokat, ezek mellett segít rugalmasan tartani az inakat, kötőszöveteket
  • Tudatosítja, javítja a légzéstechnikát
  • Elősegíti az edzés utáni regenerációt

Mit hozz magaddal az órára?

  • Törölköző
  • Folyadék
  • Tiszta talpú, utcán nem viselt edzőcipő, de a gyakorlatokat leginkább mezítláb végezzük 

Hogyan épül fel egy óra?

Más edzésformáktól eltérően az óra megkezdésével fokozatosan “belefolyunk” a gyakorlatokba, majd lazító légzéstechnikával fejezzük be a testedzést.
A stretching óra egész testre kiterjesztett vagy speciálisan egy-egy testrészre hangsúlyozottabban összeállított gyakorlatokból is állhat.
Az edzés utáni szauna még jobban megtámogatja az ellazulást és a feszültség oldását.

Az óra időtartalma: 55 perc

 

 

Show Buttons
Hide Buttons